web analytics
It Takes Two

Наступне відео

НАРЕШТІ клавіатура від Xzibit — Огляд Epomaker AK820 Pro

main 00 00 15 27

It Takes Two. Uncharted для двох (Огляд)

Автор: Володимир Бортюк

Йозеф Фарес уже втретє випускає гру з двома головними героями, сфокусовану на кооперативній складовій. У Brothers: A Tale of Two sons гравець вчився керувати обома персонажами одночасно (ну або двоє людей вчились грати на одному контролері). A Way Out стала “coop-only” грою зі завжди розділеним екраном для обох гравців — неважливо, грають вони онлайн чи сидять поряд на дивані. It Takes Two продовжила цю традицію, але додала тонну взаємодій, майже неможливих без заглядання в екран друга. Я і боюсь, і чекаю з нетерпінням: що ж буде далі?

Ми граємо за Коді та Мей, подружню пару, яка потонула в сірій буденності після народження доньки й опинилася на межі розлучення. Їхня донька втомилася від постійних сварок та мріє, щоб усе стало, як раніше. Знайшовши “Книгу Кохання” авторства невідомого Доктора Хакіма, вона загадує бажання, щоб у батьків усе стало добре, і таким чином випадково переселяє їхні душі в іграшки. Коді потрапляє у глиняну фігурку, а Мей — у дерев’яну ляльку. Книга тим часом оживає і повідомляє нашим героям: “Щоби повернутись у свої тіла, ви маєте вирушити в терапевтичну подорож, і діяти вам обов’язково буде потрібно разом, незважаючи на неприязнь”.

Подружжя, звісно ж, спочатку намагається вирішити проблему своїми силами. З огляду на деструктивний настрій і жагу закінчити це все й нарешті розлучитись, під час першої половини гри персонажі тільки те і роблять, що з усіма б’ються та ламають все на своєму шляху. Лише після того, як деструкція досягає свого апогею, але ні до чого не приводить, Коді та Мей таки погоджуються на терапію. І тут уже не лише сюжет, а й сам ґеймплей стає більш орієнтованим на вирішення проблем: там фабрику полагодіть, тут сад від бур’янів та чуми врятуйте тощо.

Терапія — це химерний пошук трьох складових кохання: часу разом, того, що приваблювало їх одне в одному, і пристрасті (причому саме своїх власних пристрастей, що драйвили їх щодня, а не внутрішньої хімії). Приємно, що хоч і поради ці максимально загальні і клішовані, автори не перегинають палицю і не змушують героїв залишатися разом “заради дитини”.

Фінал передбачуваний, але від цього не стає гидко чи нудно. Звісно ж, пара відроджує колишнє кохання. А чого ви чекали? Головне — не мета, а шлях до неї!

Йозеф Фарес обіцяв крутий ґеймплей і купу механік під час анонсу It Takes Two на The Game Awards 2020. 26 березня 2021 року гра вийшла і підтвердила: він не збрехав.

І хоча слова Фареса про те, що “у грі немає великодок, позбирайок чи іншої чортівні — ми всі сили вклали в ґеймплей, щоб вам було цікаво” не зовсім відповідають дійсності: кілька великодок ми все ж таки знайшли під час свого реактивного проходження (і більшість із них — посилання на легендарні ігри від Nintendo, як-от серії Legend of Zelda та Mario), але частина про механіки виявилася правдою.

It Takes Two — це кооперативний екшн-платформер-пазл-шутер-бітемап і ще мільйон жанрів від третьої особи. Гра підкидає нові можливості й механіки чи не кожні п’ятнадцять хвилин, і вау-ефект не полишає вас ніколи. Основними механіками, звісно, є платформінг та вирішення головоломок, але окрім них тут є і шутерні відрізки, і такий собі діаблоїд, і польоти на пташках, і гонки на ковзанах, і битва з Кракеном на кораблі.

Також приємно, що світ і механіки з часом дедалі більше орієнтуються на співпраці двох гравців. Якщо на початку гри пазли мають здебільшого простий формат типу “підіпри ось цю дошку, щоб я міг пробігти”, то під кінець вони стають комплексними і дедалі складнішими.

Але при всій цій мішанині ніхто не залишається на других ролях: якщо спочатку Мей сапортить, а Коді стрибає по платформах, то вже за 10-15 хвилин все перевертається на 180 градусів.

Оточення пропрацьоване чудово і з любов’ю. Кожен рівень розповідає свою маленьку історію життя та захоплень подружжя, а Коді та Мей усе це коментують.

Ось у нас майстерня, де Мей постійно щось крафтила, а босом цього сегменту виступає зламаний пилосос, якого замість полагодити просто закинули кудись у закуток і купили новий. Ось дерево з білками, що воюють проти ос, гніздо яких Коді так і не зрізав за 10 років, бо йому було ліньки. А ось занедбаний сад та навіть кулька з лижного курорту, де подружжя провело медовий місяць.

Всі ці маленькі деталі допомагають розповісти історію і показати, що Коді та Мей — звичайні люди із людськими проблемами та життям, а не просто дві химерні мармизи, створені лише задля того, щоби гравцеві було ким керувати.

Милий кольоровий світ дитячої кімнати взагалі майстерно підводить нас до того, наскільки нелогічною і неприпустимою є жорстокість, що її наші герої приносять сюди, і що вона ніколи не є виходом. Після проходження цього рівня останній його епізод із улюбленою іграшкою доньки, слонихою К’юті, шокує вас до глибини душі.

Гра закохує в себе кількістю і пропрацьованістю дрібних деталей та неочевидних рішень. Наприклад, для створення нової механіки вам не видають ще одну вундервафлю, а використовують ті, що вже є, у вкрай винахідливий спосіб: так, смолостріл Коді з другого акту — не лише зброя чи спосіб фізичної взаємодії із світом для платформінгових секцій, а навіть “двигун” для імпровізованого човна! Або інші, на перший погляд абсолютно непотрібні дрібнички, як-от робочий “спа-салон” біля входу в теплицю у восьмому акті чи те, що кімнату будинку, де стоїть снігова куля, можна роздивитися зсередини. В деякі моменти картинка така красива, що хочеться спинитись і вщипнути себе, щоби переконатись що це не мультик від Disney/Pixar/Dreamworks, а відеогра. ВАУ-моменти і бажання розтягнути все на скріншоти — гарантовані.

Як цілісний твір It Takes Two залишає після себе щонайменше приємні відчуття: чудовий різноманітний ґеймплей, зворушлива історія та гарне візуальне оформлення. Гра сподобається всім, у кого є хоча б один друг, і особливо підійде парі, яка любить змагатися між собою: тонни міні-ігор на будь-який смак можуть затягнути вас на пів години кожна, а сюжетка-то сама себе не пройде!

Так, без певних технічних проблем, як-то факт існування лончеру Origin та пропадання озвучки у людини, яка грає через “перепустку друга”, не обійшлось. Але цій грі можна пробачити всі огріхи й провести неймовірні 10-12 годин зі своїм другом/подругою/коханою людиною.

93

Чудово!

Вдалося

  • Неймовірна кількість механік
  • Пропрацьованість світу
  • Візуальний стиль

Не вдалося

  • Знудити, засмутити й розчарувати
TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Не музейний експонат. Огляд Indiana Jones and the Great Circle

85

Автор: Володимир Вітовський

indiana

НАРЕШТІ клавіатура від Xzibit — Огляд Epomaker AK820 Pro

Автор: Володимир Бортюк

main 00 00 15 27

Чудовий стартерпак для роботи та ігор — огляд Acer Nitro V 15 (ANV15-41-R99Y)

Автор: Володимир Бортюк

anv15 ngr300 thumb

І ЦЕ тепер бюджетний монітор? — Огляд монітора Prologix GM2424HD

Автор: Володимир Бортюк

prologix gm2424hd ty 01

НайКРЯсивіші механічні клавіатури? — Огляд Ducky One 3 TKL та One 3 Mini

Автор: Володимир Бортюк

ducky one 3 thumb site

Новий бюджетний король — Огляд механічної клавіатури 1stPlayer MK8 Lite Gateron Black Switch

Автор: Володимир Бортюк

1stplayer mk8 lite review 03

Ти не знаєш, як добре тобі може бути. Огляд на фільм «Шопінг»

Автор: Микола Єрьомін

Shopping

Виправдовує всі очікування. Огляд S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

87

Автор: Владислав Папідоха

S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля